Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Translate

P.B.V.= Ο εξαίρετος ήχος της Επιδαύρου οφείλεται στην μοναδικότητα της Ελληνικής γλώσσας


ΦΩΣ ΣΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ
Η εξαίρετη ακουστική για την οποία το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι διάσημο, οφείλεται στα πέτρινα εδώλια του (στα καθίσματα των θεατών), καθώς το σχήμα και η διάταξή τους είναι ιδανικά για το φιλτράρισμα των θορύβων χαμηλής συχνότητας, καταδεικνύει η έρευνα ειδικών επιστημόνων.
Ήδη από τον 1ο π.Χ αιώνα, ο Ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος θαύμαζε το πώς οι αρχαίοι Ελληνες είχαν διαρυθμίσει τα καθίσματα της Επιδαύρου «σύμφωνα με την επιστήμη της αρμονίας» για να ακούγονται καθαρότερα οι φωνές των ηθοποιών. Ακόμα και ο παραμικρότερος ψίθυρος στη σκηνή του θεάτρου ακούγεται πεντακάθαρα στις τελευταίες θέσεις σε απόσταση 60 μέτρων.
Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικές ηχοανακλάσεις επάνω σε στοιχεία του θεάτρου (δάπεδο ορχήστρας, πρόσοψη κτιρίου σκηνής, λογείο), για την εξασφάλιση ενός φυσικού, αυτοδύναμου (παθητικού) μεγαφώνου, που αναπληρώνει τις ενεργειακές απώλειες, κυρίως στα υψηλότερα καθίσματα του κοίλου».
Oι υπολογισμοί τους έδειξαν ότι οι κλιμακωτές θέσεις του θεάτρου λειτουργούν ως ηχητικό φίλτρο, καθώς το σχήμα τους είναι ιδανικό για να καταστέλλει τους ήχους χαμηλής συχνότητας, κύριο συστατικό του θορύβου. Η διάταξη των θέσεων, που θυμίζει τα πάνελ ηχομόνωσης σε σχήμα αβγοθήκης, φιλτράρει τις συχνότητες κάτω από 500 Hertz, όπως το μουρμούρισμα του κοινού και το θρόισμα των φύλλων. Η εξασθένιση των χαμηλών συχνοτήτων επιτρέπει να ακούγονται πλουσιότερες οι φωνές των ηθοποιών, που αποτελούνται κυρίως από υψηλές συχνότητες. Η αφαίρεση των χαμηλών τόνων από τις φωνές δεν δημιουργεί πρόβλημα, καθώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να συμπληρώνει τις συχνότητες που λείπουν - ένα φαινόμενο που αξιοποιείται σε ηχεία μικρού όγκου τα οποία ακούγονται στο αφτί πολύ μεγαλύτερα.
Οι ερευνητές παραδέχονται ότι η παρουσία κοινού στο θέατρο πιθανότατα θα άλλαζε την ακουστική του με τρόπο που δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί, λόγω του περίπλοκου σχήματος και της ανομοιογένειας του ανθρώπινου σώματος. Υποστηρίζουν όμως ότι τα συμπεράσματά τους για το θέατρο της Επιδαύρου θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό σταδίων με καλύτερη, φυσική ακουστική.
Η λέξη Επίδαυρος σημαίνει "Δρα Επί της Αύρας"...
Δεν είναι τυχαία και η ύπαρξη των Ασκληπιείων εκεί, που έχει να κάνει με τον ήχο, την ακουστική, την επίγεια μουσική αρμονία η οποία συγχρονίζεται με την συμπαντική μουσική αρμονία και την ίαση.
Η ακουστική λοιπόν στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου έχει το αξιοπερίεργο, ότι έτσι όπως ακούγονται καθαρά τα Ελληνικά εκεί, δεν μπορούν να ακουστούν άλλες γλώσσες, υπάρχει δηλ. κάποιου είδους συντονισμού του ήχου, της Μαθηματικής Ελληνικής γλώσσας, του χώρου και της ακουστικής, και αυτό γιατί η Ελληνική γλώσσα είναι μουσική γλώσσα.
Γνωστή δε η σχέση μεταξύ μουσικής αρμονίας και των μαθηματικών και των μαθηματικών με την αρμονία του σύμπαντος, όπως επίσης γνωστό είναι ότι στην αρχαία Ελλάδα η μουσική, η αριθμητική η γεωμετρία και η αστρονομία ήταν αδελφές επιστήμες.

πηγη


PORTAL BLOG VIRAL



Σχόλια

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΦΙΔΑΝΘΡΩΠΟΙ (ΕΡΠΕΤΟΜΟΡΦΟΙ) ΚΑΙ Η ΠΑΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ-ΧΘΩΝ!!!

  ΑΝΘΡΩΠΟΙ-ΦΙΔΙΑ ΚΕΚΡΟΨ, Ο ΠΡΩΤΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ, ΕΡΕΧΘΕΥΣ ΚΑΙ ΕΡΙΧΘΟΝΙΟΣ,ΤΥΦΩΕΥΣ Ο ΠΙΟ ΤΡΟΜΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΦΙΔΙ, ΚΑΔΜΟΣ ΟΦΙΩΝ Ή ΟΦΙΩΝΕΥΣ, ΤΡΙΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΟΠΩΣ: ΟΙ ΦΙΔΟΘΕΟΙ ΤΩΝ ΛΙΜΝΩΝ, ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ, ΤΩΝ ΠΟΤΑΜΩΝ ΟΠΩΣ Ο ΑΧΕΡΩΝΤΑΣ ΠΟΥ ΠΑΛΕΨΕ ΜΕ ΤΟΝ ΗΡΑΚΛΗ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΦΙΔΙΑ-ΔΡΑΚΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΦΥΛΑΝΕ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΠΥΘΩΝ, ΛΑΔΩΝ, ΑΡΓΟΣ ΚΤΛ. Η μάχη του Ηρακλή με τον Αχελώο ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΩΝΤΑΣ ΟΣΟ ΠΙΟ ΛΗΤΑ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΑΥΤΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣΕΙ ΤΗ ΓΑΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΟΝΤΑ, ΑΣ ΑΝΑΡΩΤΗΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΟΚΟΤΕΣ ΥΠΑΡΞΕΙΣ ΤΟΣΟ ΣΕ ΦΥΣΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ.Ο ΚΕΚΡΩΠΑΣ, ΔΙΑΔΕΧΤΗΚΕ ΤΟΝ ΑΚΤΑΙΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ. Ο ΚΕΚΡΟΨ ΛΟΙΠΟΝ, ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑ, ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΟΥΡΑ, ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΟΝΤΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΣΠΕΡΜΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ, ΕΠΕΙΔΗ Η ΓΑΙΑ ΕΙΧΕ ΘΥΜΩΣΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΝΟΥΣΕ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ( Επίγειες τερατογεννέσεις χωρίς την συγκατάθ

P.B.V. = Γιατί Δεν Μας Δίδαξαν Ποτέ Το Τέλος Του Εθνικού Μας Ύμνου; Διαβάστε Προσεκτικά, Πως Τελειώνει

Δυστυχώς ΔΕΝ μας εδίδαξαν, σε κανένα σχολείο, ποτέ μα ποτέ, ΟΛΟ τον Εθνικό μας Ύμνο… Προφανέστατα σκοπίμως Διαβάστε προσεκτικά, πως τελειώνει ο Εθνικός μας Ύμνος, του μεγάλου μας ποιητού Διονυσίου Σολωμού και θα καταλάβετε, γιατί ΔΕΝ έχουμε σηκώσει κεφάλι, απο τότε που απελευθερωθήκαμε έως σήμερα… ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΥΜΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ 144.Ἡ Διχόνια, ποὺ βαστά ἕνα σκῆπτρο ἡ δολερὴ καθενὸς χαμογελάει, πάρ᾿ το, λέγοντας, κι ἐσύ. Κειὸ τὸ σκῆπτρο ποὺ σᾶς δείχνει, ἔχει ἀλήθεια ὡραῖα θωριά· μὴν τὸ πιᾶστε, γιατὶ ρίχνει εἰσὲ δάκρυα θλιβερά. 146 Ἀπὸ στόμα ὅπου φθονάει, παλικάρια, ἂς μὴν ῾πωθῇ, πῶς τὸ χέρι σας κτυπάει τοῦ ἀδελφοῦ τὴν κεφαλή. 147. Μὴν εἰποῦν στὸ στοχασμό τους τὰ ξένα ἔθνη ἀληθινά: «Ἐὰν μισοῦνται ἀνάμεσό τους, δὲν τοὺς πρέπει ἐλευθεριά» 148 Τέτοια ἀφήστενε φροντίδα· ὅλο τὸ αἷμα ὁποὺ χυθῇ γιὰ θρησκεία καὶ γιὰ πατρίδα, ὅμοιαν ἔχει τὴν τιμή. 149 Στὸ αἷμα αὐτό, ποὺ δὲν πονεῖτε, γιὰ πατρίδα, γιὰ θρησκειά, σᾶς ὁρκίζω, ἀγκαλιασθῆτε σὰν ἀδέλφια γκαρδιακά. 150

P.B.V. = ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΥΠΑΤΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ....!!!! ( ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΚΙΝΗΜ. ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ)

Η Υπατία (370-415 ή 416 μ.κ.ε) ήταν Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός. Έζησε και δίδαξε στην Αλεξάνδρεια όπου και δολοφονήθηκε από όχλο φανατικών χριστιανών υπό την καθοδήγηση του Αρχιεπίσκοπου Κύριλλου ( μετέπειτα `Αγίου Κυρίλλου !!!   )      Ο αστεροειδής 23 Υπατία πού ανακαλύφτθηκε τό 1884, πήρε τό όνομά του από τήν ιστόρικη, καί χαρισματική αυτή μορφή                                                                               Κόρη του μαθηματικού και αστρονόμου Θέωνα , έλαβε, με τις φροντίδες του πατέρα της, πολύ καλή εκπαίδευση και ταξίδεψε στην Αθήνα και στην Ιταλία. Στην Αθήνα παρακολούθησε μαθήματα στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας αλλά μαθήτευσε και κοντά στον Ιεροκλή. Επιστρέφοντας στην Αλεξάνδρεια, επικεφαλής της εκεί σχολής των Πλατωνιστών (400 μ.κ.ε.) δίδαξε φιλοσοφία και μαθηματικά και αποτέλεσε πόλο έλξης για τους διανοούμενους της εποχής, ενώ έκανε εκτενή και ουσιώδη σχόλια στα μαθη