Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Translate

Σε 30 ευρωπαϊκές χώρες διδάσκονται αρχαία ελληνικά σε δημόσια σχολεία



Υπάρχει ένα σχολείο στην «καρδιά» της Αθήνας που διδάσκει την ελληνική γλώσσα, αλλά και αρχαία ελληνικά σε ξένους που ζούνε στην Ελλάδα.
Το Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού «Μέγας Αλέξανδρος» ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1972 και στεγάζεται σε ένα παραδοσιακό κτίριο στο κέντρο δίπλα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Η σχετική ονομασία, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, δόθηκε για να θυμίζει την μεγάλη εξάπλωση της ελληνικής γλώσσας που ακολούθησε την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι τις Ινδίες.
Από το 1995 προσφέρει μαθήματα νέων Ελληνικών σε ξένους για όλα τα επίπεδα, αρχαία ελληνικά, ειδικά προγράμματα όπως ελληνικά για ειδικούς – επαγγελματικούς σκοπούς (επιχειρηματικά, επιστημονικά), σεμινάρια επιμόρφωσης καθηγητών, αλλά και πολλά προγράμματα.
Εκτός από το κεντρικό σχολείο στην Αθήνα, λειτουργούν παραρτήματα στη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά, αλλά και την Σόφια και την Φιλιππούπολη της Βουλγαρίας.
Ο διευθυντής του σχολείου Κωνσταντίνος Καρκανιάς μιλά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για την διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών σε λύκεια ευρωπαϊκών χωρών.
Σε πόσες χώρες του εξωτερικού διδάσκονται αρχαία ελληνικά στα δημόσια σχολεία;
Στο σχολείο μας διδάσκουμε νέα και αρχαία ελληνικά, κυρίως σε ενήλικες που έρχονται για αυτόν τον σκοπό απ’ όλο τον κόσμο. Στην πρόσφατη ομιλία που έκανα στην ημερίδα που οργάνωσε ο Οργανισμός για την Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας (ΟΔΕΓ), παρουσίασα ιδιαίτερα τα σχολεία στα οποία διδάσκονται αρχαία ελληνικά στην Ευρώπη. Αυτή τη στιγμή διδάσκονται αρχαία ελληνικά σε σχεδόν 30 ευρωπαϊκές χώρες από την Πορτογαλία έως την Ρωσική Ομοσπονδία και από την Αγγλία έως την Ιταλία.
Είναι αλήθεια ότι σε πολλές χώρες ο αριθμός μαθητών που παρακολουθούν τα μαθήματα έχει μειωθεί σημαντικά κατά την διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών επειδή σε πολλές χώρες έχει επικρατήσει η άποψη, ότι τα αρχαία ελληνικά είναι μια «πεθαμένη» γλώσσα. Υπάρχουν εν τούτοις ισχυρές εστίες αντίστασης σε πολλές χώρες και κυρίως στην Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία.
Οι υποστηρικτές της συνέχισης και ενίσχυσης της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών προβάλλουν ισχυρά επιχειρήματα όπως το ότι δεν είναι νεκρή γλώσσα και ότι η επαφή των νέων με τα κλασικά κείμενα τούς κάνει καλύτερους ανθρώπους, καλύτερους πολίτες και καλύτερους επαγγελματίες – επιστήμονες.
Η Ιταλία κατέχει την πρώτη θέση στην εκμάθηση των αρχαίων ελληνικών. Σε πόσα σχολεία και πόσοι Ιταλοί μαθητές δημόσιων σχολείων μαθαίνουν αρχαία ελληνικά;
Στην Ιταλία διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά σε 783 κλασικά λύκεια κατανεμημένα σε όλη τη χώρα, τα οποία παρακολουθούν περισσότεροι από 320 χιλιάδες μαθητές. Τα αρχαία διδάσκονται και στις πέντε τάξεις των κλασικών λυκείων με περίπου πέντε ώρες ανά εβδομάδα.

Πρέπει να σημειωθεί ότι σε αυτά τα λύκεια στέλνουν τα παιδιά τους, μεταξύ άλλων, οι οικογένειες των επιστημόνων, των πολιτικών, των επιχειρηματιών.
Είναι αλήθεια ότι και εκεί οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών προσπαθούν να μειώσουν την χρηματοδότηση αυτών των λυκείων, αλλά υπάρχουν πάρα πολλοί και πολιτικοί και εκπαιδευτικοί και γονείς οι οποίοι αντιστέκονται.
Το σχολείο σας «Μέγας Αλέξανδρος» έχει συνεργαστεί με σχολεία του εξωτερικού και εξέδωσε ένα βιβλίο εκμάθησης της νεοελληνικής γλώσσας για όσους γνωρίζουν τα αρχαία ελληνικά;
Πράγματι, για να αντιμετωπίσουμε αυτή την ειδική κατηγορία μαθητών μας, προτείναμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή -«Πρόγραμμα ΣΩΚΡΑΤΗΣ», την χρηματοδότηση μιας μεγάλης διετούς δράσης για την ανάπτυξη ειδικού εκπαιδευτικού υλικού. Σε αυτή μας την πρόταση είχαμε εταίρους κλασικά λύκεια από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες και συγκεκριμένα την Ισπανία, την Ιταλία, την Αυστρία, την Βουλγαρία και το Βέλγιο (Καθολικό Πανεπιστήμιο της Λουβαίν).
Έτσι αναπτύξαμε ένα βιβλίο και έναν οπτικό δίσκο με την χρήση των οποίων μπορούν όσοι γνωρίζουν αρχαία ελληνικά να μάθουν νέα Ελληνικά στα επίπεδα Β1 και Β2.
Σε πόσα σχολεία του εξωτερικού γίνεται μάθημα με βάση την ύλη αυτού του βιβλίου; Αυτό τι μπορεί να σημαίνει για την Ελλάδα και τον πολιτισμό της, εκτός από το γεγονός ότι νεαροί μαθητές του εξωτερικού μαθαίνουν να αγαπούν την Ελλάδα;
Αυτή τη στιγμή, από όσο εμείς γνωρίζουμε, το βιβλίο χρησιμοποιείται σε περισσότερα από 30 σχολεία, αλλά είναι πιθανόν ο αριθμός να είναι μεγαλύτερος, αφού το κάθε σχολείο στο εξωτερικό μπορεί να επιλέξει και να συστήσει στους μαθητές του να αγοράσουν ό,ποια βιβλία θέλουν.
Είναι προφανές ότι η «αποκάλυψη» στους νέους μαθητές πως τα νέα ελληνικά δεν είναι μια διαφορετική γλώσσα από τα Αρχαία, αλλά είναι απλά ένας σταθμός σε μια εξέλιξη, η οποία ξεκινά από τον Όμηρο, συνεχίζει στα Κλασικά χρόνια, μετά στα Ελληνιστικά, τα χρόνια της Καινής Διαθήκης, την Ρωμαϊκή Εποχή, το Βυζάντιο, την Τουρκοκρατία για να φτάσουμε στην σημερινή γλώσσα.
Αυτό αποδεικνύει ότι τα αρχαία ελληνικά δεν είναι νεκρά και βοηθά τους καθηγητές να πείσουν τους γονείς να επιλέξουν μαθήματα αρχαίων ελληνικών. Πιστεύω ότι η κατανόηση αυτής της αλήθειας από νέους μαθητές σε όλο τον κόσμο αποτελεί την μεγαλύτερη προβολή για την ελληνική γλώσσα και την Ελλάδα.
Στους στόχους σας είναι να εκδοθούν κι άλλα βιβλία που απευθύνονται σε ξένους μαθητές που επιθυμούν να μάθουν την ελληνική γλώσσα;
Θέλω να σημειώσω ότι εμείς από το 1975 μέχρι και σήμερα έχουμε αναπτύξει μαζί με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία και πανεπιστήμια μια μεγάλη σειρά βιβλίων (είκοσι) για την διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας για γενικούς και ειδικούς σκοπούς.
Αυτά τα βιβλία χρησιμοποιούνται και στα δικά μας σχολεία, στην Ελλάδα και την Βουλγαρία, αλλά και στα σχολεία των εταίρων μας σε πολλά ευρωπαϊκά σχολεία και πανεπιστήμια, αλλά και σε πολλά άλλα σχολεία στον κόσμο.
Θέλω να προσθέσω, ότι, όπως φαίνεται από τους τίτλους των βιβλίων, προσπαθούμε να συνδυάσουμε την γλωσσική εκπαίδευση με στοιχεία πολιτισμού και ιστορίας της χώρας μας.
Παραδείγματος χάριν στα βιβλία της σειράς «Ταξίδι στην Ελλάδα» ταξιδεύουμε με τους μαθητές μας σε μια πόλη σε κάθε κεφάλαιο και παρουσιάζουμε σύντομα ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία, μαζί και τραγούδια που έχουν γραφεί για αυτήν.
Επίσης πρέπει να πω ότι το βιβλίο «Γνωρίζεις ήδη Ελληνικά», στηρίζεται στις χιλιάδες ελληνικές λέξεις που υπάρχουν στις Ευρωπαϊκές γλώσσες.
Τελειώνοντας θέλω να πω, ότι σε όλες τις χώρες του κόσμου υπάρχουν άνθρωποι όλων των ηλικιών που θέλουν να μάθουν ελληνικά, τις πιο πολλές φορές όχι για επαγγελματικούς λόγους, αλλά από αγάπη για την Ελλάδα.
Σε αυτούς σίγουρα ανήκουν όσοι μαθαίνουν αρχαία ελληνικά στα σχολεία τους.


PORTAL BLOG VIRAL



  Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Σχόλια

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

P.B.V. = Απόφαση Σεισμός του Πρωτοδικείου Αθηνών: Κανείς Δανειολήπτης δεν Οφείλει Τίποτα. Ποιες οι Προϋποθέσεις…

  Σύμφωνα με την τελεσίδικη απόφαση «σταθμός», 2343/2016 του Πρωτοδικείου Αθηνών, που αποτελεί πλέον νομολογία του ελληνικού κράτους και που δίνει ράπισμα στις αυθαιρεσίες των τραπεζών, κανείς δανειολήπτης δεν χρωστάει τίποτα σε αυτές. Πιο συγκεκριμένα και με βάση των άρθρων 178 και 179 ΑΚ. όταν η τράπεζα είναι η υπεύθυνη της οικονομικής αδυναμίας του δανειολήπτη, η «δανειακή σύμβαση» θεωρείται αδικοπραξία και διαγράφεται οριστικά. Αν τώρα η τράπεζα συνεχίσει να απαιτεί την αποπληρωμή του «υποτιθέμενου» δάνειου, τότε διαπράττει και απάτη, σύμφωνα με το άρθρο 386 ΠΚ. Παράλληλα, θεωρείται ως απόπειρα νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές πράξεις. Όπως αναφέρει η Ένωση Συνταξιούχων Ταμείου Ασφάλισης Μιχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΕΣΤΑΜΕΔΕ), οι τράπεζες δεν τόλμησαν να ασκήσουν έφεση, ούτε και αναίρεση και αν το έκαναν ο δικηγόρος τους θα πήγαινε φυλακή, παραβιάζοντας το καθήκον της Αλήθειας, του άρθρου 116 ΚΠολΔ! «Σε μια τέτοια περίπτωση, όπως και στην δικιά ...

P.B.V. = Φ.Νίτσε: «Δεν έχει πολεμηθεί κανείς λαός όσο οι Έλληνες»

   Οι Νεοταξίτες εδώ και αιώνες προσπαθούν να καταστρέψουν τον Ελληνισμό! Δείτε τι έλεγαν τεράστιοι άνθρωποι του πνεύματος για τον Ελληνισμό και την προσφορά μας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, και το που θα ήταν ο πλανήτης χωρίς εμάς. «Δεν υπάρχει λαός στον κόσμο ο οποίος να έχει προσφέρει τόσα στην ανθρωπότητα όσα ο ελληνικός και να έχει καταπολεμηθεί τόσο πολύ, από τόσο πολλούς λαούς, οι οποίοι δεν προσέφεραν τίποτα σε αυτήν.» Friedrich Wilhelm Nietzsche (Φρειδερίκος Βίλχελμ Νίτσε) «Η τελευταία λέξη της γης, όταν θα αφήνει την τελευταία της πνοή, θα είναι ΕΛΛΑΣ!» Ρισπέν Ζαν (Γάλλος ποιητής, θεατρικός συγγραφέας) 1. Γκρεμίστε όλη την Ελλάδα σε βάθος 100 μέτρων. 2. Αδειάστε όλα τα μουσεία σας, από όλον τον κόσμο. 3. Γκρεμίστε κάθε τι Ελληνικό από όλο τον πλανήτη... Έπειτα σβήστε την Ελληνική γλώσσα από παντού. 1. Από την ιατρική σας, την φαρμακευτική σας. 2. Από τα μαθηματικά σας (γεωμετρία, άλγεβρα) 3. Από την φυσική σας, χημεία 4. Από τ...

P.B.V. = ΣΤΙΣ 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΟ ΖΕΥΓΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΟΜΟΦΙΛΟΦΙΛΩΝ ΣΕΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΒΑΚΧΟΥ

Άγιοι Σέργιος και Βάκχος - Θεοφάνους Κρητός, Καθολικόν Ι. Μ. Μ. Λαύρας Το ζεύγος των χριστιανών αγίων, που άσκησε τη μεγαλύτερη επιρροή στο χώρο των ομοφιλοφίλων ήταν οι Άγιοι Σέργιος και Βάκχος Ήταν Ρωμαίοι στρατιώτες, ζούσαν σαν ένας άνθρωπος στην αγάπη τους για τον Χριστό. Πάντα τραγουδούσαν και έλεγαν: «Τι καλόν και τι τερπνόν εστί συγκατοικώσιν οι αδελφοί επί τω αυτώ». Σύμφωνα με το Συναξάρι τους, μαρτύρησαν επειδή έγιναν χριστιανοί. Για αρχή τους έβγαλαν τις στολές, τους φόρεσαν γυναικεία ρούχα και τους έβαλαν να παρελάσουν μπροστά απ' όλη την πόλη, προς το παλάτι, με βαριές αλυσίδες στο λαιμό. Αυτός ήταν ο κλασικός τρόπος για την κοινωνική ταπείνωση ενός σχετικά ανδροπρεπή πολεμιστή και θυμίζει την ποινή για ομοφυλοφιλικές πράξεις, όπως περιγράφεται από τον Προκόπιο (Μυστική Ιστορία,11), Η εκκλησία τους γιορτάζει στις 7 Οκτωβρίου. Οι Σέργιος και Βάκχος έγιναν το προεξέχον ζεύγος, που επικαλείται σήμερα στις τελετές ένωσης ομοφύλων. Ενδυμίων P.B.V.=  Η Σ...

P.B.V. = TO << ΠΑΡΑΜΥΘΙ >> ΤΗΣ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΓΗΣ....!!!!!

Όλοι ξέρουμε πλέον ότι η Γη δεν είναι επίπεδη.   Για χιλιάδες χρόνια, οι άνθρωποι είχαν βέβαια την πεποίθηση ότι η Γη είναι επίπεδη και κέντρο του σύμπαντος. Από τον Ζ’ π.κ.ε. αιώνα, σοφοί παρατηρητές ανέτρεψαν την άποψη αυτή. Πρώτος ο Θαλής ο Μιλήσιος κι έπειτα ο Αναξίμανδρος, ο Πυθαγόρας και ο Παρμενίδης υποστήριξαν ότι η Γη είναι στρογγυλή. Περίπου δυο αιώνες αργότερα, ο Αριστοτέλης επιβεβαίωσε και πειραματικά τις φιλοσοφικές θέσεις των προγενέστερων, όπως άλλωστε αργότερα και ο Αρχιμήδης. Στο παραπάνω βίντεο ο Michael Stevens του Vsauce μας παρουσιάζει τη δική του ματιά για την  επίπεδη Γη . Μύθος της επίπεδης Γης; Η πεποίθηση ότι ο μεσαιωνικός Χριστιανισμός πίστευε σε μια επίπεδη Γη αναφέρεται ως « Μύθος της επίπεδης Γης ». Το 1945, ο Σύλλογος Ιστορικών (Historical Association) της (Μεγάλης Βρετανίας), το είχε αναφέρει σε ένα φυλλάδιο σχετικά με κοινά σφάλματα στην ιστορία ως δεύτερο από 20. Ο μύθος ότι οι άνθρωποι του Μεσαίωνα πίστευαν ότι η Γη ήταν...

P.B.V.= Όλοι οι καρκίνοι προκαλούνται από!..

Η ασθένεια, είναι η τέλεια λύση που βρίσκει ο εγκέφαλος στο πρόβλημα των «εσωτερικών συγκρούσεων» Ο γιατρός Ρίκε Γκέερτ Χάμερ (Ryke Geerd Hamer) υπήρξε για πολλά χρόνια διευθυντής σε μια γερμανική κλινική. Η προνομιούχος θέση του, του επέτρεψε να συναντήσει πολλούς καρκινοπαθείς. Χάρις στις περιστάσεις, στην τύχη και στην λεπτομερή παρατήρηση, ο Χάμερ ανακάλυψε τους θεμελιώδεις νόμους που εξηγούν το μηχανισμό της εμφάνισης όλων των καρκίνων και όλων των ασθενειών. Στην περίπτωση αυτού του γιατρού, μπορούμε πραγματικά να μιλήσουμε για νόμους, αφού οι επαληθεύσεις που έγιναν από τον ίδιο και από άλλους ερευνητές και θεραπευτές έδειξαν ότι όλοι ισχύουν στις 100% των περιπτώσεων, πράγμα το οποίο δεν είχε ποτέ συμβεί έως τότε στην ιστορία της ιατρικής. Ο ατσαλένιος νόμος του καρκίνου που διατυπώθηκε από τον Ρίκε Γκέερτ Χάμερ είναι ο εξής: ”Όλοι οι καρκίνοι προκαλούνται και ενεργοποιούνται από έντονες και βίαιες εσωτερικές συγκρούσεις που τις βιώνουμε χωρίς να τις εκφράζουμε. Η φ...

P,B,V, = ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΜΙΑΣ «ΡΗΞΗΣ» ΚΑΙ Ο ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑΣ

  Στην πατρίδα μας ποτέ δεν υπήρξε ιστορικά κάποιος πολιτικός ανάλογος του Τομάς Γκαρίδο, που να ενδιαφερθεί πραγματικά να αντιμετωπίσει το τεράστιο και θεμελιώδες πρόβλημα της θεοκρατίας. Η μοναδική απόπειρα δειλού απο-βυζαντινισμού (διάβαζε απο-μεσαιωνοποίησης) έγινε από τον Γκέοργκ – Λούντβιχ φον Μάουρερ. Έκτοτε, με σύνθημά της το κωμικό «η Εκκλησία πολεμουμένη νικά», η θεοκρατία έστηνε συχνά στον τόπο μας κουκλοθέατρα υποτιθέμενων «διωγμών» της από ανύπαρκτους «διώκτες» και πάντα (ω του θαύματος!) νικούσε. Το τελευταίο από αυτά τα κουκλοθέατρα, το παρακολουθήσαμε αυτές τις ημέρες, με την υποτιθέμενη «ρήξη» του υπουργού Παιδείας και Θρησκεύματος με την δεσποτεύουσα Εκκλησία, τάχα για το μάθημα των Θρησκευτικών. Τον καλύτερο και πιο διεστραμμένα ευφυή διαφημιστή να είχε μισθώσει η θεοκρατία για να κάνει διαφήμιση της δήθεν παντοδυναμίας της, θα αποκόμιζε λιγότερα από όσα αποκόμισε από αυτή την υποτιθέμενη «ρήξη», στο τέλος της οποίας ένα καθαρά εκπαιδευτικό θέμα αφαιρέθηκε ...

ΕΛΛΑΣ- ΕΛΛΗΝ- ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ.....!!!!! ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ....

Το παρακάτω άρθρο αποτελεί συρραφή αποσπασμάτων παλαιότερων άρθρων, η χημική ένωση των οποίων δίνει μια νέα και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα διάσταση.)   Οι λέξεις «Έλλην» και «άνθρωπος» έχουν αρχετυπικά την ίδια ακριβώς σημασία,καί    οι φέροντες τις ιδιότητες «Έλλην» και «άνθρωπος», έλκουν την καταγωγή τους από την Ανδρομέδα!!!    Η λέξη «Έλλην» δεν έχει σχέση με τον τόπο που κατοικεί κάποιος, δεν έχει καμία σχέση με το κράτος του οποίου είναι πολίτης. Οι λέξεις «Έλλην» και «άνθρωπος» είναι έννοιες ισότιμες της λέξης «θεός», είναι δε υπεράνω των εννοιών που στις μέρες μας είναι αποδεκτές ως δηλωτικές της φυλής, του έθνους, του λαού, εν τέλει του κράτους. Η προσέγγισή μας είναι καθαρά ετυμολογική. Τίποτε άλλο. Πάμε λοιπόν!! Η λέξη «Έλλην» είναι σύνθετη από το Ελ και το λην. Όπου Ελ είναι ο (θεός) Ήλ – ιος, ο ζωοδότης, ο φωτοδότης. Η κατάληξη της λέξης «ήλ ιος» σημαίνει ότι αυτό το ουράνιο σώμα που δίνει ζωή στη γη, αντλεί το φως του από τον Ε...

P.B.V. = Γιατί Δεν Μας Δίδαξαν Ποτέ Το Τέλος Του Εθνικού Μας Ύμνου; Διαβάστε Προσεκτικά, Πως Τελειώνει

Δυστυχώς ΔΕΝ μας εδίδαξαν, σε κανένα σχολείο, ποτέ μα ποτέ, ΟΛΟ τον Εθνικό μας Ύμνο… Προφανέστατα σκοπίμως Διαβάστε προσεκτικά, πως τελειώνει ο Εθνικός μας Ύμνος, του μεγάλου μας ποιητού Διονυσίου Σολωμού και θα καταλάβετε, γιατί ΔΕΝ έχουμε σηκώσει κεφάλι, απο τότε που απελευθερωθήκαμε έως σήμερα… ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΥΜΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ 144.Ἡ Διχόνια, ποὺ βαστά ἕνα σκῆπτρο ἡ δολερὴ καθενὸς χαμογελάει, πάρ᾿ το, λέγοντας, κι ἐσύ. Κειὸ τὸ σκῆπτρο ποὺ σᾶς δείχνει, ἔχει ἀλήθεια ὡραῖα θωριά· μὴν τὸ πιᾶστε, γιατὶ ρίχνει εἰσὲ δάκρυα θλιβερά. 146 Ἀπὸ στόμα ὅπου φθονάει, παλικάρια, ἂς μὴν ῾πωθῇ, πῶς τὸ χέρι σας κτυπάει τοῦ ἀδελφοῦ τὴν κεφαλή. 147. Μὴν εἰποῦν στὸ στοχασμό τους τὰ ξένα ἔθνη ἀληθινά: «Ἐὰν μισοῦνται ἀνάμεσό τους, δὲν τοὺς πρέπει ἐλευθεριά» 148 Τέτοια ἀφήστενε φροντίδα· ὅλο τὸ αἷμα ὁποὺ χυθῇ γιὰ θρησκεία καὶ γιὰ πατρίδα, ὅμοιαν ἔχει τὴν τιμή. 149 Στὸ αἷμα αὐτό, ποὺ δὲν πονεῖτε, γιὰ πατρίδα, γιὰ θρησκειά, σᾶς ὁρκίζω, ἀγκαλιασθῆτε σὰν ἀδέλφια γκαρδιακά. 150...

Η ανωτερότητα της ελληνικής γλώσσας και οι ανθελληνικές προσπάθειες για την έκπτωση της αξίας της

  Το να αποδείξουμε την ανωτερότητα της ελληνικής γλώσσας έναντι όλων των άλλων γλωσσών είναι σχετικά εύκολο. Πρώτον διότι δεν υπάρχει καμία βιβλιογραφική ή διαδικτυακή πηγή που να αναφέρει το αντίθετο και δεύτερον διότι αρκεί να επικαλεστούμε μερικές από τις δηλώσεις και τους σχολιασμούς ξένων συγγραφέων και επιστημόνων για την ελληνική γλώσσα, που μόνο κακόπιστους δεν μπορούν να πείσουν ότι αυτή είναι η ανώτερη όλων των γλωσσών. Διότι όπως λέγει ο γλωσσολόγος Αλέξανδρος Αγγελής από την μελέτη του οποίου αντλούμε και τα αποσπάσματα που ακολουθούν,  ''Τι λόγο έχουν οι ξένοι να εκθειάζουν την δική μας γλώσσα;'' 1)Ο Γάλλος συγγραφέας Ζακ Λακαρριέρ: ''Στην ελληνική υπάρχει ένας ίλιγγος λέξεων, διότι μόνο αυτή εξερεύνησε, κατέγραψε και ανέλυσε τις ενδότατες διαδικασίες της ομιλίας και της γλώσσας, όσο καμία άλλη γλώσσα''. 2)Ο Γάλλος καθηγητής του πανεπιστημίου της Σορβόννης Κάρολος Φωριέλ: ''Η Ελληνική έχει ομοιογένεια σα...

P.B.V. = «ΓΙΑΤΙ ΩΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΒΑΘΙΑ ΠΡΟΣΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ»

  Α​​ντιμετωπίσαμε, οι Ελληνες πολίτες, τα μνημόνια με καρτερικότητα. Επιδείξαμε ανοχή στους πολιτικούς ηγέτες μας, οι οποίοι, άλλοτε με λαθεμένες επιλογές, ενίοτε και με σωστές, διαχειρίζονταν τα θέματα της χώρας. Κυρίαρχο το πελατειακό σύστημα εξουσίας, κυβερνώντες και πολιτικά αντιπολιτευόμενοι οδήγησαν την Ελλάδα στη χρεοκοπία. Μετέτρεψαν μια υπερήφανη χώρα σε παρία της Ευρώπης. Δημιουργείται ουσιαστικό πρόβλημα με το κράτος της πρώην γιουγκοσλαβικής επαρχίας. Μετακυλίοντας ως δικό μας το πρόβλημά τους, οι κυβερνώντες σήμερα διαπραγματεύθηκαν αρνητικά πολιτικά, πολιτειακά, εθνικά. α) Υπέγραψαν για μείζον εθνικό θέμα, δίχως έγκριση της Βουλής. β) Αγνόησαν διαχρονικά ισχυρή απόφαση του συμβουλίου αρχηγών του 1992. γ) Εφεραν σε δυσχερέστατη θέση τον θεσμό του ανώτατου άρχοντα. δ) Παρέκαμψαν συνταγματικές διατάξεις. ε) Και προσέβαλαν την πλειοψηφία του λαού χαρακτηρίζοντας τις δημοκρατικές εκδηλώσεις του ακροδεξιές! Λειτούργησαν αποκρύπτοντας από τη...